Τα οφέλη του τρεξίματος/jogging

Οφέλη για την υγεία μας

Μελέτες έχουν δείξει τα οφέλη του τρεξίματος για την υγεία μας είναι τεράστια, μειώνοντας τις πιθανότητές από ένα κοινό κρυολόγημα μέχρι και τον καρκίνο. Το τρέξιμο είναι από τις καλύτερες αερόβιες ασκήσεις για τη φυσική κατάσταση της καρδιάς και των πνευμόνων μας . Βοηθά την αποτελεσματική ροή του αίματος και του οξυγόνου σε όλο το σώμα , κάτι που έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Το τρέξιμο μας βοηθά να βελτιωθεί η φυσική κατάσταση και την αντοχή μας.

Παρόλα αυτά πριν ξεκινήσουμε το τρέξιμο πρέπει να πάρουμε ιατρική άδεια.

Τρέξιμο για απώλεια βάρους

Η απώλεια βάρους είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αρχίζουν να τρέχουν. Ως μία από τις πιο έντονες ασκήσεις, το τρέξιμο είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος για να κάψουμε θερμίδες και να χάσουμε κιλά. Το τρέξιμο καίει περίπου 80 θερμίδες ανά χιλιόμετρο για ένα άνθρωπο 70 κιλών. Επειδή το τρέξιμο χτίζει και μυϊκή μάζα, ο μεταβολισμός μας αυξάνεται, πράγμα που σημαίνει ότι καίμε περισσότερες θερμίδες σε κατάσταση ηρεμίας. Αν το τρέξιμο συνδυαστεί και με μια υγιεινή διατροφή , θα παρατηρήσουμε σίγουρα μια διαφορά στην εμφάνισή μας και στη διάθεσή μας.

Τρέξιμο για κοινωνικοποίηση

Πολλοί άνθρωποι τρέχουν επειδή θέλουν να ανήκουν σε μία ομάδα, μία κοινότητα, αυτή των δρομέων. Πολλοί είναι αυτοί οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι σε κάποιο σύλλογο και προπονούνται ομαδικά. Αλλά και σε σύλλογο να μην ανήκει κάποιος, μπορεί να τρέχει μαζί με άλλους. Μεγάλες εταιρίες αθλητικών ειδών, όπως η Nike και η Adidas, διοργανώνουν αγώνες και προπονήσεις για όποιον ενδιαφέρεται.

Ψυχολογικά Οφέλη

Το τρέξιμο και το jogging – όπως και άλλα είδη άσκησης – είναι μεγάλο αγχολυτικό εργαλείο. Πολλοί δρομείς ζουν μία ευφορία και μία ηρεμία μετά από μία μεγάλη διαδρομή. Έρευνες δείχνουν ότι αυτοί που τρέχουν συχνά είναι γενικά πιο ευτυχισμένοι από εκείνους που δεν το κάνουν και αισθάνονται πιο ενεργητικοί και δημιουργικοί.
Εκτός από την απλή ανακούφιση από το στρες , το τρέξιμο έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη διάθεση. Το τρέξιμο, ειδικά στη φύση, απελευθερώνει τις ενδορφίνες, κάτι που προκαλεί ευφορία και μια γενική αίσθηση της ευτυχίας . Το τρέξιμο έχει χρησιμοποιηθεί για χρόνια για τη θεραπεία της κατάθλιψης και των εθισμούς όλων των ειδών. Λιγότερη ένταση , λιγότερη κατάθλιψη , λιγότερη κόπωση , και λιγότερη σύγχυση είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές που βλέπει κάποιος ασθενής μετά την έναρξη ενός προγράμματος για τρέξιμο.

Όπως και να το δούμε, τα οφέλη του τζόκινγκ και του τρεξίματος επηρεάζουν θετικά την υγεία του σώματός μας και του μυαλού μας. Εγώ σαν νέος δρομέας, πραγματικά έχω αρχίσει να βλέπω κάποια από τα παραπάνω και σας συστήνω να ξεκινήσετε και εσείς άμεσα το τρέξιμο.

Από about.com

 

Γεια σας, Με λένε Δημήτρη και είμαι ο κάτοχος αυτού του blog. Και τώρα τρέχουμε!!!

Be first to comment