Πώς αποτρέπουμε τους τραυματισμούς από το τρέξιμο

Οι πιο συχνοί λόγοι για τους τραυματισμούς από το τρέξιμο είναι τα ακατάλληλα παπούτσια, η υπερβολική προπόνηση ή λάθη στον τρόπο τρεξίματος. Τα καλά νέα όμως είναι ότι πολλοί τραυματισμοί του τρεξίματος  μπορούν να προληφθούν αν ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές.

Αποφεύγουμε τις υπερβολές
Πολλοί τραυματισμοί από το τρέξιμο είναι αποτέλεσμα της υπερβολικής προπόνησης: μεγάλη ένταση και πολλά χιλιόμετρα πάρα πολύ σύντομα. Δεν πρέπει να αυξάνουμε τα χιλιόμετρα που τρέχουμε κάθε βδομάδα παραπάνω από 10% κάθε εβδομάδα. Μπορούμε να φτάσουμε στα όρια μας, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με μια σταδιακή και υπομονετική προσέγγιση. Έτσι πετυχαίνουμε τους στόχους μας χωρίς πόνο και απογοήτευση. Αφήνουμε πάντα τη λογική και όχι ο ενθουσιασμός να επιλέξει το πρόγραμμα προπόνησης που μας ταιριάζει.

Φροντίζουμε σωστά τα πόδια μας
Βεβαιωνόμαστε ότι τα παπούτσια μας δεν έχουν φθαρεί και ότι είναι κατάλληλα για τον τύπο των ποδιών μας και τον τρόπο που τρεξίματος μας. Τα λάθος παπούτσια μπορούν να επιδεινώσουν προβλήματα στα πόδια μας που προϋπάρχουν, προκαλώντας πόνο στα γόνατα ή τους γοφούς. Επίσης, φορώντας παπούτσια που έχουν χάσει την απορρόφηση κραδασμών τους μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό. Άρα φροντίζουμε να αντικαθιστούμε τα παπούτσια τρεξίματος μας κάθε 500-600 χιλιόμετρα.

Βρίσκουμε τη σωστή επιφάνεια
Αφού έχουμε τα σωστά παπούτσια, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα χρησιμοποιούμε στη σωστή επιφάνεια. Ιδανικά, θα θέλαμε να αποφύγουμε το τρέξιμο σε τσιμέντο. Είναι περίπου 10 φορές σκληρότερη επιφάνεια από την άσφαλτο, και είναι μια απαίσια επιφάνεια για τρέξιμο. Προσπαθούμε να βρούμε γρασίδι ή χωμάτινα μονοπάτια για τρέξιμο. Επίσης, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι μια ξαφνική αλλαγή σε μια νέα επιφάνεια τρεξίματος μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς.

Δεν παραλείπουμε ποτέ τις διατάσεις
Οι διατάσεις βοηθάνε την πρόληψη των τραυματισμών. Πρέπει να είμαστε επιμελής με τις διατάσεις μας μετά τις προπονήσεις μας.

Επιστρέφουμε στις προπονήσεις μόνο εφόσον είμαστε έτοιμοι
Για την αποφυγή εκ νέου τραυματισμού, επιστρέφουμε στις προπονήσεις σταδιακά. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με κολύμβηση ή με ποδήλατο στην αρχή. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι η υπερβολική προπόνηση είναι η νούμερο ένα αιτία των τραυματισμών.

Από about.com

 

Γεια σας, Με λένε Δημήτρη και είμαι ο κάτοχος αυτού του blog. Και τώρα τρέχουμε!!!

Be first to comment