Προθέρμανση πριν το τρέξιμο

Η προθέρμανση πριν κάθε μας τρέξιμο είναι πολύ σημαντική και δεν πρέπει με κανένα τρόπο να την παραλείπουμε. Με την προθέρμανση διαστέλλονται τα αιμοφόρα μας αγγεία, κάτι που διασφαλίζει ότι οι μύες παίρνουν το οξυγόνο που χρειάζονται. Επίσης, αυξάνεται η θερμοκρασία των μυών μας για μεγαλύτερη ευελιξία και απόδοση.

Η σωστή προθέρμανση μας βοηθάει να διατηρούμε σταθερό το ρυθμό στο τρέξιμό μας, διότι το σώμα μας πρέπει να προσαρμοστεί από την μετάβαση από την ακινησία στο τρέξιμο.

Εξίσου βασικές είναι και οι ασκήσεις που πρέπει να κάνουμε μετά το τρέξιμο. Η απότομη διακοπή του τρεξίματος μπορεί να προκαλέσει ζαλάδα, επειδή έχουμε απότομη πτώση της αρτηριακής πίεσης.

Άρα, πρέπει να αφιερώνουμε 5-10 λεπτά από την προθέρμανση και άλλα τόσα για τις ασκήσεις μετά το τρέξιμο.
Καλό είναι να αποφεύγουμε τις διατάσεις όταν οι μύες μας είναι κρύοι. Αντ’ αυτού, μπορούμε να κάνουμε έντονο περπάτημα για 5-10 λεπτά.

Ξεκινάμε το τρέξιμο σε χαλαρούς ρυθμούς και προοδευτικά αυξάνουμε το ρυθμό. Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αναπνέουμε εύκολα. Αν νιώσουμε ότι μας κόβεται η αναπνοή, τότε πρέπει να επιβραδύνουμε.
Αφού τελειώσουμε το τρέξιμο, καλό είναι να περπατήσουμε για 5-10 λεπτά και να κάνουμε τις απαραίτητες διατάσεις στους τετρακέφαλους και τους δικέφαλους. Κάθε διάταση πρέπει να έχει διάρκεια 25-30 δευτερόλεπτα. Αν κάποιο τέντωμα πονάει, πρέπει να το σταματήσουμε αμέσως.

 

Γεια σας, Με λένε Δημήτρη και είμαι ο κάτοχος αυτού του blog. Και τώρα τρέχουμε!!!

Be first to comment