Η πάθηση του δρομέα του σαββατοκύριακου (Τενοντίτιδα χηνείου ποδός)

Με αφορμή τον πρόσφατο τραυματισμό μου, ξεκινάει μία νέα ενότητα στο jogging.gr, αυτή των τραυματισμών. Φυσικά και τα άρθρα των τραυματισμών δεν είναι από αυτά που τα διαβάζει κάποιος με ευχαρίστηση. Όμως, προσωπικά τα θεωρώ από τα πιο χρήσιμα. Διότι βρίσκεις πολύτιμες πληροφορίες για το πώς θα αποφύγεις ένα τραυματισμό. Θα μπορούσα να πω ότι σε αυτά τα άρθρα βρίσκεις και συμβουλές αποθεραπείας, αλλά αυτό το αφήνω καλύτερα στους ειδικούς.

Αυτό που έπαθα λοιπόν εγώ στην τελευταία μου προπόνηση, είναι τενοντίτιδα του χηνείου ποδός. Και στα δύο πόδια. Καταρχήν τι είναι ο τένοντας , τι είναι η τενοντίτιδα και τι ο χήνειος πους;

Τένοντας είναι ο ινώδης σχηματισμός, σαν σχοινί, που συνδέει τους μυς με τα οστά.

Η τενοντίτιδα είναι η φλεγμονή ή ο ερεθισμός αυτού ακριβώς του σχηματισμού, ο όποιος μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος μας έχουμε τένοντα αλλά πιο συχνά γίνεται στους ώμους, στους αγκώνες, στους καρπούς και στα πόδια. Η τενοντίτιδα είναι μια ενοχλητική κατάσταση, η όποια πολύ συχνά δεν επιτρέπει την εργασία αλλά και την διασκέδαση των ασθενών.

Ο χήνειος πους είναι ένα ισχυρό τενόντιο πέταλο που σχηματίζεται από την κατάφυση τριών τενόντων, στην έσω επιφάνεια του άνω τριτημορίου της κνήμης. Οι τένοντες που συμμετέχουν είναι του ραπτικού, του ισχνού προσαγωγού και του ημιτενοντώδους. Η ονομασία οφείλεται στο γεγονός ότι το εν λόγω τενόντιο πέταλο μοιάζει με πόδι χήνας.

Άρα, τενοντίτιδα του χηνείου ποδός είναι η φλεγμονή στον χήνειο πους. Τα συμπτώματα είναι έντονος πόνος στο εσωτερικό κάτω μέρος του δεξιού γόνατου. Εγώ δεν μπορούσα ούτε να περπατήσω.

Οι αιτίες της πάθησης μπορεί να είναι:

  • Τα λάθος παπούτσια τρεξίματος
  • Η έλλειψη προθέρμανσης πριν την προπόνηση
  • Η έλλειψη διατάσεων μετά την προπόνηση
  • Η υπερφόρτωση

Εγώ το έπαθα από υπερφόρτωση. Δηλαδή, για 2 βδομάδες ακολουθούσα κατά γράμμα ένα προπονητικό πρόγραμμα (περπατήματος). Στην τελευταία προπόνηση έκανα του κεφαλιού μου. Η προπόνηση περιελάμβανε 40 λεπτά έντονου περπατήματος και εγώ έκανα 20 λεπτά έντονο περπάτημα και 20 λεπτά τρέξιμο. Και την επόμενη μέρα δεν μπορούσα να περπατήσω.

Ο γιατρός μου είπε ότι η συγκεκριμένη πάθηση ονομάζεται και «πάθηση του δρομέα του σαββατοκύριακου». Κι αυτό διότι το παθαίνουν νέοι δρομείς (σαν κι εμένα), οι οποίοι δεν γνωρίζουν τα όρια τους και πολλές φορές υπερβάλλουν.
Η αποθεραπεία που μου συνέστησε ο γιατρός μου είναι ξεκούραση για ένα δεκαήμερο (φυσικά αποχή από τις προπονήσεις), αντιφλεγμονώδη, παγοθεραπεία. Επίσης όταν ξαναξεκινήσω τις προπονήσεις θα πρέπει να φοράω ειδικές επιγονατίδες.

 

Γεια σας, Με λένε Δημήτρη και είμαι ο κάτοχος αυτού του blog. Και τώρα τρέχουμε!!!

7 Comments

  • Reply September 19, 2013

    Theodore

    Δημήτρη δεν πειράζει μην σε παίρνει από κάτω. Ξεκούρασε το πόδι σου και συνέχισε έτσι δυνατά. Μας δίνεις κουράγιο. Και μέσα από το blog σου βρήκα ένα πρόγραμμα έτοιμο να ακολουθώ. Επίσης τα άρθρα που έχεις είναι πάρα πολύ χρήσιμα,

    Keep calm and keep running

    • Reply September 19, 2013

      Δημήτρης

      Ευχαριστώ πολύ Theodore

  • Reply September 19, 2013

    giotompaleas

    20′ τρέξιμο και έπαθες τενοντιτιδα και στα 2 πόδια. Μήπως είσαι λίγο γιωτόμπαλος;

    • Reply September 19, 2013

      enoxlitikos

      Γίνεσαι αγενής και ενοχλητικός…

    • Reply September 19, 2013

      Δημήτρης

      Μάλλον, είμαι γιωτάς ακόμα

  • Reply September 19, 2013

    giotompaleas

    Επίσης, είναι η έγκριση όχι η έγγριση. Μάθε ελληνικά.

    • Reply September 19, 2013

      Δημήτρης

      Προσπαθώ φίλε μου, προσπαθώ

Leave a Reply